حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم
سرخط خبرها

کانادا و بلژیک جنایات در رفح را محکوم کردند

  • کد خبر: ۲۳۰۷۴۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کانادا و بلژیک جنایات در رفح را محکوم کردند
وزیر خارجه کانادا و وزیر امور خارجه بلژیک با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از تل‌آویو اعلام برائت کرده و بر راه‌حل ۲ دولتی و به رسمیت شناختن حق و حقوق فلسطینیان تاکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در میان تداوم محکومیت جهانی برای کشتار یکشنبه شب اشغالگران در رفح، ارتش اشغالگر بامداد امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بمباران این منطقه را از سرگرفت و در نتیجه گلوله‌باران چادر‌های آوارگان و محله تل السلطان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی که موجب آتش‌سوزی در یک اردوگاه چادری در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه شد، اعتراض رهبران جهانی از جمله کانادا را برانگیخت.

نهاد دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد در نتیجه این جنایت دست‌کم ۴۵ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله هوایی به اردوگاه آوارگان رفح را «حادثه‌ای غم‌انگیز» خواند و مدعی شد که تحقیقاتی در دست انجام است.

در شرایطی صهیونیست‌ها در مقام توجیه جنایتشان برآمده‌اند که بیش از ۳۶ هزار فلسطینی در جریان یورش‌های زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در سراسر غزه از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در پی این جنایت، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «ما از حملاتی که جان غیرنظامیان فلسطینی را در رفح گرفته است، وحشت‌زده شده‌ایم. کانادا از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کند. این سطح از رنج بشر باید به پایان برسد. ما خواستار آتش‌بس فوری هستیم.»

از سوی دیگر کانادا روز دوشنبه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه رفح که آنها را «وحشتناک» توصیف کرد، گفت برای ۵۰۰۰ شهروند غزه ویزا صادر خواهد کرد. ویزا برای بستگان کانادایی‌های ساکن در این منطقه نشان‌دهنده افزایش پنج برابری نسبت به ۱۰۰۰ ویزای اقامت موقت است که تحت برنامه ویژه‌ای که کانادا در دسامبر اعلام کرد، اختصاص داده شده است.

«مارک میلر» وزیر مهاجرت کانادا گفت: «در حالی که خروج از غزه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، وضعیت ممکن است در هر زمانی تغییر کند. با افزایش این سقف، ما آماده کمک به افراد بیشتری در صورت تغییر وضعیت خواهیم بود.»

سخنگوی میلر هم گفت برای ۴۴۸ سکنه غزه ویزای موقت صادر شده است، از جمله برای ۲۵۴ نفر براساس سیاستی که به برنامه ویژه ویزا مربوط نمی‌شود و ۴۱ نفر هم که تاکنون وارد کانادا شده‌اند.

از سوی دیگر بلژیک هم به جمع منتقدان جنایات صهیونیست‌ها پیوست.

«حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک با انتشار چندین پیام در شبکه ایکس نوشت: «حمله به رفح و حملات موشکی به اسرائیل غیرقابل قبول است. تصاویر کشته شدن غیرنظامیان در اردوگاه آوارگان در رفح غیرقابل تحمل است. خشونت باید متوقف شود. گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) باید آزاد شوند. برای از سرگیری روند سیاسی به آتش‌بس فوری نیاز است. دیدار با کشور‌های عربی برای حرکت به سمت راه‌حل ۲ دولتی. ما با هم متحد می‌شویم تا راه را برای صلح هموار کنیم.»

وزیر خارجه بلژیک همچنین نوشت: «تشکیلات خودگردان فلسطین، شریک صلح است. ما همچنان آماده مشارکت در اصلاحات هستیم. من تعهد خود به راه‌حل ۲ دولتی را به محمد مصطفی، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کرده‌ام. بلژیک برای به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.»

این سیاستمدار بلژیکی همچنین تاکید کرد: «بلژیک متعهد به به‌رسمیت شناختنی است که به فلسطینیان حقوق و آزادی می‌دهد و به امنیت در خاورمیانه کمک می‌کند. ما با شرکای اروپایی و منطقه‌ای خود برای حرکت به سمت راه‌حل ۲ دولتی ملاقات کردیم. ما برای صلح پایدار تلاش می‌کنیم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->